Business

Klantenserviceoplossingen voor kleine bedrijven

Klantenserviceprogramma’s helpen u de consument beter van dienst te zijn. Bekijk acht effectieve oplossingen.
Het bieden van eersteklas klantenservice is de sleutel om van nieuwe klanten loyale klanten te maken.
Kwaliteitsvolle klantenservice omvat het begrijpen van de verwachtingen van uw klanten en manieren waarop uw bedrijf die verwachtingen kan overtreffen.
Er zijn verschillende goedkope klantenserviceoplossingen beschikbaar om bedrijven te helpen vragen en zorgen van consumenten efficiënt op te lossen.
Dit artikel is bedoeld voor eigenaren van kleine bedrijven die op zoek zijn naar manieren om hun band met consumenten uit te breiden en te versterken door middel van hoogwaardige klantenserviceprogramma’s.
Uitstekende klantenservice is cruciaal voor het runnen van een succesvol bedrijf. Klanten verwachten dat ondersteuning gemakkelijk en snel is, en dat betekent dat ze overal beschikbaar moeten zijn, of klanten nu contact met u opnemen via sociale media, uw website, per e-mail of u bellen.

Het belang van klantenservice in het bedrijfsleven
Tenzij u nul concurrenten heeft, wat onwaarschijnlijk is, hebben de consumenten van vandaag verschillende opties voor waar ze hun zaken naartoe kunnen brengen. Een goede klantenservice kan loyale klanten opleveren, terwijl een slechte klantenservice een onfeilbare manier is om ze naar uw concurrentie te lokken.

Slechte klantenservice heeft geen invloed op huidige klanten, maar ook op potentiële klanten. “Slechts een paar boze klanten die een negatieve beoordeling op internet achterlaten, kunnen u in de toekomst veel verkopen kosten”, vertelde Shane Dutka, directeur SEO bij Three Ships, een op prestaties gebaseerd marketingplatform, aan Mobby Business.

Goede klantenservice is wat klanten in de buurt houdt, zegt Jenny Massey, een voormalig professional op het gebied van bedrijfsvoering, klantacquisitie en verkoopkanaalontwikkeling voor Alltel, CenturyLink, Suddenlink en Altice.

“Zelfs als een restaurant het beste eten van de stad heeft, als de mensen die daar werken gemeen en onverwelkomend zijn, is de kans groot dat niet zoveel mensen naar die plek gaan om te eten”, zei Massey.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *